2010. január elsejével a Budapesti Műszaki Főiskola, – illetve jogelődjei, a Bánki Donát Műszaki Főiskola, a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola, a Könnyűipari Műszaki Főiskola – jogutódjaként megalakult az Óbudai Egyetem.
Magunkról
A tradíciók ápolása és a haladás, a fejlődés nyomon kísérése jellemzi az új egyetemet. Büszkén valljuk magunkat az 1879-ben alapított, majd megújult Magyar Királyi Állami Felső Ipariskola jogutódjának. Az intézmény tanárai – mint Arany Dániel, Edvi Illés Aladár, Dr. Egerváry Jenő, Faragó Ödön, Jalsoviczky Géza, Lencz Ödön, Klemp Gusztáv, Petrik Lajos és még sokan mások – nagyban hozzájárultak a hazai fejlődéshez, az iskola nemzetközi hírnevéhez.
Az egyetem szellemi örököse a több mint 600 éve, 1410. augusztus 1-jén újjáalapított Óbudai Egyetemnek, melyre vonatkozó pápai bulla szerint:
...megállapítjuk és rendeljük, hogy nevezett Óbuda városában örök időkre egyetem álljon fenn ... minden megengedett karral, továbbá, hogy azon egyetem tanárai minden kiváltság és szabadság részesei legyenek, melyeket a párizsi és bolognai, oxfordi és kölni egyetemeken a tudósoknak és magistereknek, ... az apostoli Szentszék, a római birodalom vagy bárki más adományozott.
Az egyetem a felsőoktatási piac aktív szereplőjeként minőségi és versenyképes szolgáltatást nyújt, emberközpontú, egész életen át történő kötődést és tanulást biztosít a gazdaságtudományok, az informatikai, a műszaki és a pedagógusképzés területen. Programjában alap-, és mesterképzés, szakirányú továbbképzés, valamint felsőfokú szakképzés szerepel nappali, esti és levelező tagozaton, továbbá távoktatási formában. Ily módon az akadémiai program egészét kínálja a továbbtanulni szándékozók számára: 14 alapszak, 9 mesterszak és 3 doktori iskola színes kínálata várja az érdeklődőket. Az oktatás színvonalát jelzi az is, hogy a 2009. évi Felsőoktatási Minőségi Díj pályázat eredményeként a legmagasabb elismerés, a Felsőoktatási Minőségi Díj került átadásra.
Az egyetem küldetése
Az egyetem küldetésének középpontjában a tudás átadása, a megújulás és az innováció áll. Az oktatás tartalmának kialakításában egyensúlyra törekszik az időtálló alapismeretek, a korszerű szakmai és a gyakorlati életre közvetlen felkészülést segítő ismeretek és ezek alkalmazása között. Az oktatási folyamatot a hallgatók és az oktatók emberi kapcsolataira és az együttműködési készségére építjük. Ebben a légkörben a diákok természetes módon sajátítják el a polgári értékeket és építik be azokat saját értékrendjükbe.
A képzés során a fő hangsúly az erős elméleti alapokon nyugvó, gyakorlatorientált, minőségi alap-, valamint az erre épülő magas színvonalú mesterképzésen van, melyhez a doktori képzés kínál tudományos továbbképzési lehetőséget. Kiemelt szerep jut a nemzetközileg jegyzett kutató-fejlesztő és innovációs tevékenységek végzésére, a gazdasági élet szereplőivel erős kapcsolatok ápolására és a XXI. század elvárásainak megfelelő infrastruktúra biztosítására.
Az egyetem küldetésnyilatkozatának központi gondolata:
Pro Scientia et Futuro
azaz
A tudományért és a jövőért