![](http://dev.uni-obuda.hu/files/page/6169.jpg?1359384546)
A kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés keretében az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kara marketingkommunikáció szakirányt indít. A képzési idő 4 félév, az oklevél megszerzéséhez 120 kredit szükséges, a felkínált kontaktórák száma nappali képzésben 1568, levelező formában 544 óra. A szakmai gyakorlat kredit- és időtartama 30 kredit – teljes idejű képzésben 1 félév, részidejű képzésben hat hét.
A végzettek képesek általános gazdálkodási és ügyviteli feladatok lebonyolítására, döntések előkészítésére, alkalmasak kisvállalkozások áruforgalmi vagy marketing területen vezetői, nagyobb vállalkozásoknál középvezetők és a felsővezetők mellett kereskedelmi, illetve marketing szakreferensi, asszisztensi tevékenységet folytatni; továbbá megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a képzés következő ciklusban történő folytatásához. A képzési szakon, azaz a kereskedelem és marketing alapképzési szakon való továbbtanulás esetén 87 kredit kerül beszámításra.
A hallgatók a képzés harmadik félévének tanterv szerinti sikeres teljesítését követően a negyedik félévben szakmai gyakorlaton vesznek részt. A szakmai gyakorlat célja, hogy felsőoktatási szakképzés elméleti és gyakorlati ismereteit alkalmazva a hallgató közreműködjön konkrét szakmai feladatok megoldásában, ismerje meg az adott szakmai gyakorlóhely tevékenységén keresztül a kereskedelem működését, az alapvető gazdasági, gazdálkodási, szervezési és vezetési feladatokat. A szakmai gyakorlat során a témavezető tanár útmutatásai alapján szakirányhoz kapcsolódó projektmunkát kell elkészítenie a hallgatónak.
A gyakorlat idejére az egyetem belső konzulenst, a fogadó intézmény ipari konzulenst, (mentort) jelöl meg, aki a hallgató gyakorlata alatt vezeti és dokumentáltan folyamatosan figyelemmel kíséri szakmai munkáját (a hallgató munkanaplót vezet, melyet a vállalati konzulens folyamatosan ellenőriz és aláír), kapcsolatot tart a felsőoktatási intézménnyel, javaslatot tesz a hallgató munkájának minősítésére.