![](http://dev.uni-obuda.hu/files/page/306.jpg?1286368462)
A magyar gazdaságban - a nemzetközi folyamatokhoz hasonlóan - egyre nagyobb arányt képviselnek a különböző szolgáltatási szektorban dolgozók. Mind többen vannak, akik nem egy-egy termék előállításával foglalkoznak, hanem annak az adott árunak kereskedelmével, marketingtevékenységeivel. Piacorientált gazdaságunkban nélkülözhetetetlenek azok a szakemberek, akik elméleti megalapozottsággal, de ugyanakkor gyakorlati ismeretekkel is felvértezve végzik egyes termékek, illetve szolgáltatások értékesítését. A vállalkozások számára elengedhetetlen alapfeladat az értékesítés és a marketing, illetve az ilyen ismeretekkel rendelkező szakemberek alkalmazása.
A képzés célja tehát olyan gazdasági és üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására, továbbá kellő mélységű ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához.
A szakon végzett hallgatók alkalmasak a kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására, a reklám, eladás ösztönzési, piackutatási adatok elemzésére, hatékony programok összeállítására és lebonyolításuk ellenőrzésére, a kereskedelmi folyamatok elemzésére és tervezésére, valamint a kereskedelem és marketing specifikus szoftverek használatára,
Választható szakirány: marketingkommunikáció.