Az Egyetemen működtetését a kancellár látja el. Az Óbudai Egyetem kancellárja Szigeti Ádám.
A kancellár felel az Egyetem gazdasági, üzemeltetési, beruházási, szolgáltatásokhoz kapcsolódó, humánfejlesztési, jogi, kommunikációs, marketing, belső ellenőrzési, illetve integrált kockázatkezelési tevékenységeiért, irányítja e területen a működést, valamint felügyeli az Egyetem innovációs és nemzetközi tevékenységét, felel a szükséges gazdálkodási, valamint az az előzőekben felsorolt területek tekintetében szükséges intézkedések és javaslatok előkészítéséért, ennek keretében – a nem a Konzisztórium hatáskörébe tartozó kérdésekben – egyetértési jogot gyakorol a Szenátusnak és a rektornak az intézmény gazdálkodását, szervezetét, működését érintő gazdasági következménnyel járó döntései és intézkedései tekintetében, az egyetértés e döntések érvényességének, illetve hatálybalépésének feltétele.
Az Egyetem rendelkezésére álló források felhasználásával gondoskodik annak feltételeiről, hogy az Egyetem gazdálkodása az alapfeladatok ellátását biztosítsa, a jogszabályok szerint rendelkezik az Egyetem rendelkezésére álló költségvetési előirányzatok, vagyon és más források felett. Irányítja és ellenőrzi az Egyetem költségvetési és egyéb központi bevételekkel való gazdálkodását, biztosítja az anyagi, pénzügyi eszközök rendeltetésszerű gazdaságos és célszerű felhasználását, az elfogadott intézményi stratégia és költségvetés érvényesülését. Egyetértési joggal rendelkezik az Egyetem gazdálkodásával, pénzügyeivel, vagyongazdálkodásával, informatikai területet érintő előterjesztések esetén, ellenjegyzi az ilyen területeket érintő szenátusi előterjesztéseket, gondoskodik az Egyetem gazdasági, pénzügyi kötelezettségeinek teljesítéséről, követeléseinek érvényesítéséről.
Tevékenységéről és az Egyetem előző évi gazdálkodásáról évenként beszámol a Szenátusnak. Gyakorolja az Egyetem részvételével működő gazdasági társaságokban és gazdálkodó szervezetekben a tulajdonosi jogokat.
rányítja az Egyetem információs rendszerét, irányítja és felügyeli az Egyetem igazgatási menedzsmentjét, a nem oktatási szervezeteinek tevékenységé,t az Oktatási Főigazgatósággal együttműködve közreműködik a tanulmányi ügyviteli feladatokban, együttműködik az Egyetem fejlesztési tervének kidolgozásában, korszerűsítésében, valamint nyomon követi a jóváhagyott terv végrehajtását, gondoskodik a törvényes működésről, a törvényesség fenntartásáról.
A rektorral egyetemlegesen felelős az Egyetem munkavédelmi tevékenységéért, az irányítása alá tartozó területeken az Egyetem munkavédelmi tevékenységét felügyeli, ellenőrzi, az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés személyi és tárgyi feltételeit, illetve a munkavédelmi előírások, technológiai protokollok betartását biztosítja.
A kancellár feladat- és hatáskörét részletesen az Óbudai Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat 1. melléklete, a Szervezeti és Működési Rend tartalmazza.
A kancellár jogkörét a SzMR-ben meghatározott esetekben vagy az ügyek meghatározott körében az Egyetem vezető beosztású alkalmazottjára átruházhatja.
A kancellár akadályoztatása, érintettsége, a kancellári tisztség átmeneti betöltetlensége esetén a kancellár helyetteseként a kancellárhelyettes jár el.